Úklony do strany

Protažení a posílení trupu, středu těla a páteře.

  1. Sedneme si, překřížíme nohy.
  2. Nadechneme se, vzpažíme pravou ruku a s výdechem se ukloníme doleva.
  3. S nádechem se vrátíme zpět do vzpřímeného sedu, vyměníme ruce a s výdechem úklon doprava.

Kolébka

Jednoduchý cvik na protažení zádových svalů a celé páteře.

  1. Sedneme si, obejmeme kolena rukama.
  2. Zhoupneme se dozadu a poté se vrátíme zpět do sedu.

Na co si dát pozor: 

  • při zhoupnutí pořádně zakulatit záda
  • bradu na hrudník (ať se nebouchneme o zem)

Dvojitá loďka

Oblíbený cvik na rovnováhu a soustředění. 

 

1. Děti si sednou naproti sobě, chytnou se za ruce a prsty nohou se dotýkají.

2. Zvednou nohy, postupně jednu a poté druhou. Plosky nohou do sebe navzájem tlačí.

3. Propnout nohy (pokud to je možné), narovnat záda (snažit se nehrbit). Vydržet co nejdéle.

 

Pokud jsou děti různě vysoké, nemusí se jim ze začátku podařit nohy úplně propnout.

 

Provedení cviku si rovněž můžete prohlédnout na krátkém videu v záložce Galerie videí.

Žralok

Cvik na posílení zádových a mezilopatkových svalů.

Provedení:

  1. Leh na břiše. Hlava opřená o čelo. Ruce natažené za zády.
  2. Nádech.
  3. S výdechem zvednout hlavu, nohy a ruce. (ruce možno spojit, lopatky tlačit k sobě)
  4. S nádechem povolit.